بهترین های کسب و کار را معرفی می کنیم

  • ۰
  • ۰

تاثیر معماری مدرن در دکوراسیون داخلی مطب

تاثیر معماری مدرن در دکوراسیون داخلی مطب موضوع امروز مقاله ما است. تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا قصد دارد تا به تعریف معماری مدرن، اجرای آن در طراحی دکوراسیون مطب وتاثیرات آن در بهبود عملکرد کار مطب بپردازد. ابتدا به تعریف و مفهوم معماری مدرن می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

   

سبک معماری مدرن در چند دهه اخیر در کشور های مختلف به خصوص در ایران بسیار فراگیر بوده است و همینطور طرفداران زیادی به دست آورده است. به طور کلی می توان هر چیزی که خارج از عرف و مرسوم قدیمی و به شیوه ای جدید و نو بیان شود را به عنوان سبک مدرن یاد کرد. که این نوع سبک در هر زمینه ای چون تخصصی، صنعتی و به خصوص هنر قابل اجرا است.

در طراحی مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک به شیوه مدرن عموما نباید به جنبه فیزیکی دکوراسیون توجه داشت بلکه طراحی مطب پزشکی باید به گونه ای باشد تا بیمار به محض ورود به مطب حس بیمارستان را از ذهن خود خارج کند و احساس یک فضای تکراری در محیط های پزشکی را نداشته باشد. علاوه بر این باعث می شود تا ضمن همکاری جهت درمان زمان انتظار وی کمتر به نظر برسد. زیرا وقتی شخص در فضایی قرار داشته باشد که چیزی برای ارائه نیست مدام به ساعت خود می نگرد تا زمان بگذرد. بنابراین باید در طراحی دکوراسیون مطب خود بکوشید تا توجه بیمار را جلب نمایید.

بیشتر بخوانید : کارخانه مبلمان اداری

دکوراسیون مطب پزشکی با ایده های مدرن و کاربردی

طراحی دکوراسیون داخلی مطب ضمن اینکه سخت و پیچیده است جذابیت های خودش را نیز به همراه دارد. توجه به انتخاب و چیدمان وسایل درون فضای مطب، طراحی نورپردازی و رنگ دیوارها در طراحی داخلی مطب بسیار حائز اهمیت است علاوه بر این شما با اینکار می توانید تصویری از یک پزشک حرفه ای و معتبر را در ذهن بیمار ایجاد کنید. در ادامه طراحی قسمت های مختلف مطب را مورد بحث قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید : مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون اداری

اتاق انتظار مطب

اتاق انتظار از مهم ترین بخش های یک مطب به شمار می رود زیرا بیمار بیشترین وقت حضور خود در مطب را آنجا سپری می کند. به همین دلیل انتظار می رود تا در طراحی این بخش حساسیت بیشتری به خرج دهید.شما باید بکوشید تا با ایجاد یک فضای آرامش بخش برای بیمار از استرس او بکاهید. انتخاب مبلمان اداری و صندلی اداری مناسب برای این قسمت اهمیت زیادی دارد و برای راحتی بیمار باید از مبل اداری راحت و کاربردی استفاده کنید. علاوه بر این می توانید با نصب تابلو های نقاشی و آثار هنری و انتخاب رنگ مناسب برای دیوار اتاق انتظار این مکان را به مکانی آرامش بخش برای بیمار مبدل سازید. استفاده از گل و گیاه و آکواریوم با انواع ماهی میتواند در این امر مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید : اهمیت مبل اداری

طراحی کانتر و میز منشی مطب

در طراحی دکوراسیون مطب میز منشی که در اتاق انتظار قرار دارد یک از وسایل جذابی است که در زیبایی ظاهری مطب تاثیر زیادی دارد. برای جلب توجه بیمار کارهای خلاقانه و زیادی می توان با میز منشی انجام داد. یکی از کارهای مهم و هوشمندانه در طراحی میز منشی استفاده از لوگو کلینیک به صورت درست و به جا است. از آنجایی که شما می خواهید از سبک مدرن در طراحی استفاده کنید بهتر است تا میز منشی شیک و مدرن طراحی شود. طرح های هندسی غیر متعارف و نامنظم برای این کار مناسب تر هستند. همچنین استفاده از رنگ های روشن ومدرن برای جذاب نشان دادن یک مطب پزشکی بسیار مفید است. استفاده از طرح ها و رنگ های فانتزی و شلوغ به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری مدرن

طراحی اتاق پزشک

طراحی داخلی اتاق پزشک نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا برای جلب توجه بیمار باید آن را به گونه ای طراحی کرد تا علاوه بر ایجاد یک فضای گرم و راحت نشانگر شخصیت پزشک و القای روحیه به بیمار باشد تا راحت تر به پزشک خود اطمینان کند. دکوراسیون داخلی اتاق پزشک باید به گونه ای انتخاب شود تا برای بیمار فضای بیمارستان را تداعی نکند این کار در بیزینس شما نیز بسیار مؤثر خواهد بود. برای این کار میتوانید از انواع مبلمان اداری و میز مدیریتی مناسب برای این امر استفاده کنید و همچنین استفاده از رنگ مناسب که ترجیحا با اتاق انتظار همخوانی داشته باشد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

نورپردازی در مطب

در هر مکانی نور باعث می شود تا محیط زیبا و با طراوت جلوه کند. نورپردازی یکی از مهم ترین موارد در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی است. نورپردازی اتاق انتظار و اتاق پزشک باید به گونه ای ملایم و غیر مستقیم باشد. علاوه بر این می توانید از نورهایی مانند نورهای نقطه ای استفاده کنید تا فضا زیاد پر نور نشود. هدف اصلی نورپردازی ملایم ایجاد فضایی آرام و لذت بخش در مطب پزشک است.استفاده از آینه علاوه بر اینکه سبب بزرگتر جلوه دادن محیط می شود، می تواند نورهای کار شده را در محیط منعکس کند. همچنین رنگ های ملایم در آرامش درونی بیمار نقش مهمی ایفا میکند.

بیشتر بخوانید : طراحی زیبای مطب دندان پزشکی و تاتیر آن روی آرامش بیمار

·          

رنگ مناسب برای مطب

از نظر روانشناسی هر رنگ معنی و مفهوم خاصی دارد که دانستن آن می تواند کمک بزرگی در طراحی داخلی مطب به شما بکند. اغلب بیمارانی به مطب پزشک مراجعه می کنند دارای درد های جسمی و روحی هستند و در وهله اول نیاز به آرامش روحی دارند. شاید از نظر شما انتخاب رنگ مسئله خیلی مهمی نباید ولی این موضوع را در نظر داشته باشید که قرار است تا ترس و استرس را از ذهن بیمار دور کنید، بنابر این باید به رنگ آمیزی مطب توجه ویژه ای کرد. رنگ های خنثی مانند کرم، سفید و بژ هنگام ترکیب با رنگ های آرامبخش ، باعث می شوند محیط ، دل پذیر و خوشایند شود. همچنین این نوع رنگ ها باعث انعکاس نور و بزرگتر شدن فضا می شوند. هیچ بیماری دوست ندارد تا در محیطی خفه و دلگیر قرار بگیرد و نا خودآگاه عصبی می شود. ترکیب رنگ قهوه ای با رنگ های روشن میتواند ظاهری مدرن را ایجاد کند که امروزه از این ترکیب بیشتر استفاده می شود.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری مدرن

نکاتی مهم در طراحی مطب

یکی از اصول طراحی مطب جدا سازی فضای انتظار از فضای درمانی است که به وسیله یک درب یا راه رویی کوتاه می توان این کار را انجام داد. امروزه طراحی مطب بر اساس اصول مهندسی، مطابق با نیاز های بیمارانی که در آن مکان رفت و آمد می کنند انجام می گیرد. بنابر این تجهیزات و ابزار پزشکی که در محل مورد استفاده قرار می گیرند مطرح نمی باشد. طراحی و دکوراسیون داخلی مطب نشان دهنده خدماتی است است که یک پزشک و متخصص می خواهد به بیمارانی که به او مراجعه می کنند  ارائه دهد، به طور مثال اطفال، جراحی و … . بنابراین بهتر است دکوراسیون مطب متناسب با ارائه خدمات باشد. برای این کار می توانید از عکس ها و بروشور های متناسب با تخصص خود در مطب استفاده کنید و همچنین برای جلب توجه بیشتر بیماران مدارک و سوابق پزشکی خود را معرض دید آنان قرار دهید.

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری آدینا

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

دندانپزشکی یک از پر مراجعه کننده ترین مطب هاست و افرادی که به آنجا مراجعه می کنند علی رغم میل باطنیشان است. در طراحی مطب دندان پزشکی باید این موضوع را در نظر گرفت که افراد قرار است وقت زیادی را در آن سپری کنند و از این رو دارای اهمیت ویژه ای است. طراحی مطب دندانپزشکی با ایجاد فضای گرم و صمیمی باعث خواهد شد تا حد زیادی از ترس و وحشت بیمار کاسته شود و با رضایت کامل از دندان های سالم از مطب خارج شوند. برای طراحی فضای کودکان در مطب دندانپزشکی میتوان با رنگ آمیزی شاد، محیط مناسبی برایشان به وجود آورد تا از ترس و استرس کاسته شود.

بیشتر بخوانید : حرفه ای دکوراسیون اداری خود را طراحی کنید

 

طراحی داخلی مطب چشم پزشکی

طراحی دکوراسیون مطب چشم پزشکی و بینایی سنجی کاری بسیار دشوار است که باید قبل از شروع آن، اطلاعات کافی در این زمینه کسب نمایید. برای طراحی داخلی مطب چشم پزشکی باید به چیدمان دکوراسیون داخلی توجه زیادی کرد. انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی مطب بسیار حائز اهمیت است زیرا باعث می شود بیمار راحت تر با محیط کنار بیاید. برای نورپردازی مطب نیز حساسیت لازم را به خرج دهید. طراحی داخلی مطب باید به گونه ای باشد که حس آرامش را در بیمار ایجاد کند و همچنین باید کلیه امکانات از قبیل دسترسی به آب آشامیدنی، مجله و روزنامه و… را برای اتاق انتظار در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید : کمد اداری

طراحی داخلی مطب مامایی

در طراحی داخلی مطب مامایی باید به این نکته توجه داشت که اغلب کسانی که مراجعه می کنند زنانی هستند که منتطر تولد فرزندان خود می باشند از این رو باید به نحوی طراحی شود که باعث ایجاد روحیه و کاهش استرس آنان شود. یک از عوامل مهم و مؤثر در مطب مامایی توجه به نورپردازی و رنگ در طراحی است تا بتواند حس آرامش را به مراجعه کنندگان القا کند. در طراحی دکوراسیون مطب مامایی باید امکاناتی نظیر فضای مناسب برای نشستن، دسترسی آسان به آسانسور و استفاده از گیاهان مختلف جهت دادن روحیه به بیماران و … فراهم شود.

بیشتر بخوانید : کانتر پذیرش

  • ۹۹/۰۲/۱۸
  • reza razlighi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی